Hvorfor det ikke længere er nok at have et godt produkt

Sponsoreret.

Skrevet af: Tele-Online

30. december 2021

Før i tiden var det at være erhvervsdrivende meget konkret og kunne nemt spejles med de fri markedskræfter. Den der kunne lave det bedste produkt, ville svømme i glade kunder, der rejste fra nær og fjern, for at då fingre i de gode produkter.

Desværre har internettets frembrud rykket ved hele den balance. De flest produkter kan fås for billigere penge i udlandet, hvor arbejdsvilligheden er stor og produktion derfor ikke svær. Og da hele verden med hjælp af internettet kun ligger få klik væk, kan et kinesisk produkt virke langt mere attraktivt for en dansk kunde, hvis prisen er tilsvarende billigere.

Tænk på kunden

Derfor bliver erhvervsdrivende i højere grad nødt til at tænke kunden ind i hele processen undervejs. Når produktet er solgt til en kunde, er handelen langt fra overstået. Den moderne kunde forventer, at han kan ringe døgnet rundt, hvis du har solgt ham et defekt produkt. I hvert fald, hvis de skal blive ved med at handle til den dyreste pris og ikke søge mod udlandet.

servicedesign er blevet en vital del af arbejdet med at drive forretning. Hvis du også ønsker at skabe mere vækst i din virksomhed, skal du overveje at tænke servicedesign ind i din virksomhed.

Få hjælp udefra

Du har allerede produktet, og det er det, du har gjort bedst. Din forretning er jo ikke kundeservice, så derfor er det kun naturligt, hvis du ikke ved, hvor du skal starte, når det kommer til at lægge hele strategien om.

Frygt ikke. Det er ikke svært at finde en trejdepartsvirksomhed, der kan skubbe din virksomhed ud over kanten, og få service helt ind under huden på din virksomhed. Gør det, og så står du meget stærkere på markedet.

Relateret Artikler