Det bør du overveje, før du køber en kopimaskine til kontoret

Sponsoreret.

Skrevet af: Tele-Online

25. november 2021

Kategori: IT og erhverv

Selvom idéen om et papirløst kontor i princippet lyder fantastisk, er virkeligheden en ganske anden. Mange store og små virksomheder samt hjemmekontorer har stadig ofte et behov for at kopiere dokumenter. Derfor er det også nødvendigt med en kopimaskine.

Kopimaskiner til kontor har i tidens løb været gennem en rivende udvikling. I mange tilfælde bliver de store kopimaskiner nu erstattet af mindre multifunktionsprintere. Det er dog ikke altid, at en multifunktionsprinter er den perfekte løsning til et kontor. 

Hvis du er på udkig efter en kopimaskine til kontoret, er det værd at overveje forskellige vigtige faktorer. Det vil gøre dit valg meget nemmere.

Kontorets behov bør styre valget af kopimaskine

Takket være den teknologiske udvikling er mange kopimaskiner i dag forsynet med et hav af funktioner. Du bør derfor kigge nærmere på, hvilke behov dit kontor har, når det kommer til en kopimaskine. 

På den måde ender du med at vælge den helt rigtige kopimaskine til kontoret. Det er nemlig essentielt, at du ender med en maskine, som matcher de opgaver, der er brug for. Disse overvejelser er vigtige, inden du køber en kopimaskine:

  • Hvor stort et behov har kontoret for at printe?
  • Hvor hurtig skal printerhastigheden være?
  • Hvilke papirstørrelser er der brug for?
  • Hvor store mængder papir skal maskinen kunne indeholde?
  • Skal det være en sort/hvid- eller farveprinter?
  • Skal det være laser eller blæk?
  • Hvor meget plads er der til en kopimaskine?
  • Er der brug for hæftning og hulning m.m.?
  • Hvor store må udgifterne være pr. print?

Relateret Artikler